Halo ORGANIZACJE POZARZĄDOWE zbliża się WAŻNY – OBOWIĄZKOWY termin zarejestrowania do systemu e-doręczenia.
Czym są e-doręczenia dla firm?
Jest to usługa cyfrowa, która zastąpi tradycyjnie listy polecone będące korespondencją pomiędzy organizacją a podmiotem publicznym (urzędem). Mowa tu więc o elektronicznym odpowiedniku listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, który jest bezpieczny, wygodny i usprawni oficjalną komunikację z urzędami
Dla podmiotów niepublicznych zarejestrowanych w KRS, które rozpoczęły swoją działalność przed 01.01.2025 ten termin to 31.03.2025.
Adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też inne podmioty niepubliczne, ale tylko te wpisane do rejestru przedsiębiorców KRS, na przykład fundacje i stowarzyszenia
Jak to zrobić?
Poniżej procedura:
1. Złóż wniosek online o utworzenie adresu do e-doręczeń na stronie www.biznes.gov.pl
2. Urząd sprawdzi Twój wniosek pod kątem tego czy jest kompletny i prawidłowy, może Cię wezwać do uzupełnienia braków formalnych w ciągu 7 dni
3. Minister Cyfryzacji stworzy adres i skrzynkę do e-doręczeń, a Ty otrzymasz maila na podany w swoim wniosku adres mailowy (nie jest to adres do e-doręczeń) z instrukcją jak aktywować adres do e-doręczeń
4. Aktywuj skrzynkę i adres do e-doręczeń
Minister Cyfryzacji wpisze Twój adres do e-doręczeń o czym zostaniesz powiadomiony mailowo na skrzynkę e-doręczeń
Założenie i korzystanie ze skrzynki e-doręczeń jest bezpłatne.
LINK DO REJESTRACJI PONIŻEJ
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-adres-do-e-doreczen-u-publicznego-dostawcy-uslugi-e-doreczen
